Pedagogická koncepce
Důležitou součástí vzdělávacího programu je práce v integrovaným měsíčních blocích. Každý měsíc je zaměřen na jednotné téma, z něhož vychází plán pro práci s dětmi.
Vzdělávací plán je takový, aby přirozeně rozvíjel všechny kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu – kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní, sociální a dál vzdělávací oblasti, kterými jsou: dítě a jeho tělo, dítě a jeho psychika, dítě a ten druhý, dítě a společnost, dítě a svět.
Koncepce tedy vychází z jednotlivých aktivit, které tvoří především:
Cílená nabídka pedagoga – hry, básničky, písničky, tvoření, cvičení atd.
Volná hra dětí – je nedílnou součástí přirozeného vývoje dětí, kdy si samy děti mohou zvolit, co chtějí dělat, s čím si chtějí hrát
Environmentální výchova – pedagog začleňuje aktivity, jež mají dětem přiblížit poznávání přírody, pochopit souvislosti v ročních obdobích apod.
Kroužky – jsou denní součástí, v pravidelné dny se střídá kroužek divadélka, Šikulíci a angličtina pro nejmenší
Předškolní příprava – v průběhu řízených činností je každý den u dětí předškolního věku věnována pozornost a nabízení činností pro přípravu na nástup do školy.